Dieta dla dzieci – jak zadbać o zdrowy rozwój swojej pociechy?

0
260

Od dzieciństwa powinniśmy uczyć nasze dzieci jeść potrawy składające się z całej gamy produktów i samodzielnie wybierać te, które są naprawdę zdrowe. Odżywianie w okresie dojrzewania rządzi się nieco innymi prawami niż w przypadku dorosłych. Przede wszystkim zaplanowany sposób odżywiania nie musi być tak restrykcyjny. Jeśli dieta dziecka jest prawidłowo zbudowana, możemy uniknąć wielu problemów zdrowotnych i sprawić, że nasza pociecha rozwija się fizycznie i psychicznie w prawidłowy sposób. Jak zadbać o dietę swojego dziecka?

Dieta dziecka powinna być urozmaicona

Kompleksowa dieta jest ważnym warunkiem dla prawidłowego rozwoju organizmu dziecka. Codziennie menu powinno zawierać: owoce i warzywa; mięso i rybę; mleko i produkty mleczne; produkty zbożowe (chleb, płatki zbożowe, płatki zbożowe) oraz zdrowe tłuszcze. Niewystarczająca lub nadmierna ilość jedzenia spożywanego przez dziecko może niekorzystnie wpływać na pracę przewodu pokarmowego, przyczyniać się do zaburzeń metabolicznych, a nawet spowodować nadwagę. Jeżeli chcemy mieć pewność, że dziecko odżywia się w prawidłowy sposób, możemy wybrać catering dietetyczny Warszawa i dietę pudełkową. Dzięki skorzystaniu z usług profesjonalistów, każdy posiłek spożywany przez dziecko będzie dostarczać mu energii ze zdrowych źródeł oraz liczne witaminy i minerały.

Jak powinna wyglądać dieta dziecka?

dieta dziecka

Zdrowe odżywianie ma dla dzieci ogromne znaczenie.  Dzieciom w wieku przedszkolnym zaleca się jeść 4-5 razy dziennie, co 3 godziny w mniej więcej tym samym czasie każdego dnia. Warto postarać się oduczyć dziecka sięgania po przekąski i zachęcić dziecko do jedzenia tylko przy stole, bez odwracania uwagi na inne przedmioty jak np. telewizor lub telefon. Jeżeli dziecko musi zjeść przekąskę pomiędzy posiłkami, zadbajmy, aby były to owoce, suche ciastka lub sok owocowy. Bardzo dużą rolę w odżywianiu dzieci odgrywa przygotowywanie i spożywanie posiłków w szkole. Regularne jedzenie pizzy, frytek i tabliczek czekolady dla szybkiego przepływu energii w szkole lub zaraz po zakończeniu zajęć może mieć bardzo szkodliwy wpływ na zęby, żołądek, cerę, włosy oraz układ odpornościowy dziecka.

Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania u dzieci

Dzienny jadłospis dziecka powinien zrekompensować jego codzienne zużycie energii, ale nie przekraczać zapotrzebowania kalorycznego. Jeśli dziecko ma nadwagę, powinniśmy ograniczyć ilość słodyczy i wysokokalorycznych deserów, najlepiej poprzez usunięcie ich z lodówki. Zamiast niezdrowych potraw możemy położyć na stole miskę owoców lub niskokalorycznych ciastek. Dzieci mogą jeść owoce właściwie bez żadnych ograniczeń, ponieważ prawdopodobieństwo tego, że się przejedzą, jest bardzo mała. W zapewnieniu zdrowych posiłków dzieciom pomaga dieta pudełkowa. Poza dbaniem o dietę ważną częścią rozwoju dzieci jest także aktywność fizyczna. Obecnie rodzice mogą zaprowadzić dziecko na liczne zajęcia sportowe. Poza tym warto wybierać się na wspólne spacery i aktywnie spędzać czas w domu i poza nim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here